Kokių priemonių reikės II klasėje

 

 

1.      2 matematikos sąsiuvinių ( kol kas skirtų 1-ai klasei, dideliais langeliais)

2.      Lietuvių kalbai sąsiuvinių 2 klasei ( jie siauresnėmis linijomis, nei 1-ai klasei, tačiau kol kas ne viena linija)

3.      Aplankalų sąsiuviniams ir knygoms 2 klasei. Geriau rinkitės storesnio polietileno aplankus, nes ploni greitai plyšta.

4.      Parkerių (turėti ne mažiau 2), kapsulių. Rašalas – mėlynas.  (Kapsulių pripirkit daugiau, nes tuoj pasibaigia, o paskui skolinasi).

5.      2 penalų. Vienas turėtų būti nedidelis, skirtas tik pačioms būtiniausioms priemonėms, reikalingoms kiekvienai dienai: parkeriui, pieštukui, liniuotei, trintukui, žirklėms, drožtukui. Kitas - spalvotiems pieštukams.

6.      Žirklučių. Nepirkite žirklučių, jei jos visos pagamintos iš plastmasės, jos jau gali būti aštresnės, smailesniais galais.

7.      Įdėklo sąsiuviniams. Piešimo sąsiuvinio formato, nes į jį įsidės ir pratybas.

8.      Spalvotų pieštukų ( geriau, kad būtų minkšti, ryškiau pieštų).

9.      Trintuko, drožtuko, paprasto pieštuko (labai svarbu, kad jis būtų minkštas).

10. Liniuotės. Labai ilgos nereikia. Užteks 15 cm. Perkant reikia atkreipti dėmesį į tai, kad vienas liniuotės kraštas turėtų būti nuožulnus – su tokia patogiau brėžti, nes matyti skaičių padala.

11.    Piešimo popieriaus (A4 formato). Jo reikės daug, nes vaikai daug piešia. (Atkreipti dėmesį, kad lapai lengvai išsiplėštų).

12.    Akvarelės, guašo, teptukų (2 plonesnių ir 2 storesnių, rinkitės minkštus).

13.    Indelio vandeniui. Geriau rinktis specialų indelį, kurį apvertus vanduo neišsilieja. Flomasterių.

14.    Vaškinių kreidelių. Tinka ir pastelinės kreidelės. Jos yra minkštesnės ir ryškesnės.

15.    Plastilino. Jis neturi trupėti ir lipti prie rankų.

16.    Pieštukinių ir skystų klijų.

17.    Sportinės aprangos.

18.    Sportinių batelių. Pagrindinis reikalavimas, kad jie nebūtų nešiojami kasdien, o skirti tik kūno kultūros pamokoms.

 

19.    Mergaitėms sijonėlio šokių pamokai.

 

20.    Storesnio ir plonesnio spalvoto popieriaus. Geriau būtų, kad būtų iš abiejų pusių spalvotas.

 

21.     Segtuvų mokinio darbams: plono, tokio , kaip praeitais mokslo metais( iš karto įdėkit 30 įmaučių) ir storo, į kurį segsime 4 metų plonesniuosius segtuvus.

 

22.    Rankšluostėlio rankoms šluostytis ( paskirkite kokius du, nes kartas nuo karto reikia pasikeisti)

 

Jei priemonės iš ankstesnių metų tinkamos naudoti, naujų pirkti nereikia. Ant vaikų priemonių užlipdykite vardus, nes tokių pačių daiktų būna daug, paskui neina atskirti, kas kieno.

 

Gražios vasaros, smagių atostogų!

 

 

 

Pagarbiai, mokytoja Jūratė Cibulskienė

 

 

Stabtelėk su savo vaiku – kai kiti skuba aplinkui;

Vaikščiok su savo vaiku – kai kiti vien bėga;

Kalbėk su savo vaiku – kai kiti geriau šaukia;

Klausykis savo vaiko – kai kiti apsimeta užsiėmę;

Juokis su savo vaiku – kai kiti žiūri piktai;

Žaisk su savo vaiku – kai kiti patys nori būti linksminami;

Pagirk savo vaiką – kai kiti mato tik prasižengimus;

Mokykis iš savo vaiko – kai kiti praradę žinių poreikį;

Svajok su savo vaiku – kai kiti tapo ciniški;

Skaityk su savo vaiku – kai kiti teikia pirmenybę

televizoriui;

Melskis su savo vaiku – kai kiti praradę tikėjimą;

Atsiprašyk savo vaiko – kai kiti apsimeta neklystantys;

Drausmink savo vaiką – kai kiti nesugeba nustatyti

apribojimų;

Apkabink savo vaiką – kai kiti neįvertina prisilietimo jėgos.

 

Dr. A. P. Witham

 

Svarbu!

 

Pirmą kartą į mokyklą!

Vaikas moka skaityti, skaičiuoti ir net šiek tiek rašyti. Atrodo, galim būti ramūs, nes jis pasiruošęs mokyklai. Paprastai taip galvoja dauguma tėvelių. 

O psichologai sako - ne, mokėjimas skaityti – tikrai ne svarbiausias dalykas. Ko prireiks vaikui nuo pat pirmų valandėlių mokykloje:


• Mokėjimo klausyti ir išgirsti;
• Gebėjimo laikytis taisyklių, priimti naują situaciją;
• Valios, ypač - išlaikyti dėmesį;
• Žinių troškimo, smalsumo;
• Motyvacijos mokslams;
• Pakankamai išsivysčiusios smulkiosios motorikos.

 

Visa tai skamba labai rimtai, tačiau visiškai atitinka pirmokėlio amžiaus gebėjimus.

 

 

Jei  mažylis yra neklaužada ir neišmoko klausyti nei savo tėvų, nei auklėtojų darželyje, tikėtina, kad jis bus ir „sunkus“ mokinys. Mokėjimas klausyti yra ne kas kita, kaip gebėjimas laikytis taisyklių. O tai lengviausia išsiugdyti žaidimų pagalba. Žaidžiant žaidimus, mažylis priverstas laikytis taisyklių, antraip vaikai jo nepriimtų žaisti kartu. Jei kada išgirsit, kad jūsų vaikui priekaištaujama: „Taip nežaidžiama!” ar “Dabar ne tavo eilė“, turėtumėte suklusti, nes nesugebėjimas laikytis taisyklių ateityje žada sunkumus bendraujant ne tik su vaikais, bet ir su mokytojais. Grupiniai žaidimai su bendraamžiais padeda vaikui susikurti  bendravimo sistemą, nustatyti savo erdvės ribas, įsisavinti kolektyvo sąveikos principus, moko garbingai išsisukti iš kebliausių situacijų.

 

Mokytis išlaikyti dėmesį padės tokios užduotys, kaip „Surask 10 skirtumų paveikslėliuose“ „Kas šiame paveikslėlyje nereikalingas?“ „Pažvelk į šiuos daiktus, dabar užsimerk. Atsimerk ir pasakyk, kokio daikto trūksta?“ Bet turėkite galvoje, kad per daug paprastos užduotys greit nusibosta, o per daug sudėtingos – verčia vaiką atsisakyti žaisti.

 

Vaikas uždavinėja daugybę klausimų: „Kas tai?“ „Iš kur jis atsirado?“ „Kaip jis padarytas?“ O mes vis neturime laiko, esame pavargę atsakinėti į juos. Mūsų atsakymai vaikui  - vienas svarbiausių pasaulio pažinimo šaltinių. Kuo aiškiau ir suprantamiau atsakinėsite, tuo geriau paruošite vaiką  mokslams.

 

 

Labai svarbūs ir motyvai, kurie skatina vaiką priimti mokslus mokykloje kaip norimą dalyką. Šie motyvai priklauso nuo tėvų požiūrio į mokyklą. Vienas dalykas yra išleisti vaiką į mokyklą, nes „taip reikia“ ar „kad nesivalkiotų gatvėmis“, ir visai kas kita, kai į mokslą žiūrima kaip į svarbiausią mažylio gyvenime, ir jo sėkmė – visos šeimos interesas.   Vaiko motyvai irgi būna skirtingi: susitikti su klasiokais; gauti gerą įvertinimą; tapti geriausiu mokiniu klasėje; sulaukti tėvų pagyrimų; noras sužinoti kažką naujo ir kt. Kartais tėvai iškelia ir tokį motyvą: „Gausi geresnį darbą, kai užaugsi“ – tačiau tai pernelyg nutolęs motyvas. Darbas 6-7 m. vaikui – labai toli, o pamokas ruošti reikia dabar. O dabar norisi žaisti...

 

Jei  tikitės, kad vaikas ims gauti tik geriausius įvertinimus ir gėdinsite, jei gaus žemesnį, nuolat nerimausite dėl įvertinimų, vaikas jaus baimę ir atsakomybę dėl nepateisintų jūsų vilčių. Įvertinimai taps svarbesni už realias žinias ir užgoš pažinimo siekimą. Teisinga motyvacija prasideda nuo vaiko pasitikėjimo savimi, siekio tobulėti, daugiau sužinoti. Jis turi jausti tėvų paramą ir meilę.

 

Labai svarbus ir vaiko smulkiosios motorikos išsivystymas. Yra tiesioginė priklausomybė tarp tikslių rankyčių judesių ir galvos smegenų pusrutulių veiklos. Sudėtinga išmokyti vaiką rašyti, piešti. Ši veikla turi būti įdomi, ji negali tapti nemalonia pareiga. Smulkiosios motorikos vystymui taip pat panaudokite žaidimo elementus: lipdymą, mozaikos, „lego“ dėliojimą, karpymą.

 

Didžiausių rūpesčių tėvams sukelia vaiko nenoras mokytis. Priversti mokytis neįmanoma. Jūsų optimizmas ir ramybė, vaiko smalsumas, žinių troškimas, džiugus rugsėjo laukimas – visa tai padės be baimės įžengti į naują mažo žmogaus gyvenimo etapą.

Šaltinis: beautytime.ru

Dar keletas svarbių dalykų...


Režimas
Praktiškai visiems vaikams, ypač tiems, kurie nelankė vaikų darželio, sunku priprasti anksti keltis. Kasryt įkalbinėjimai, grasinimai, barniai...

Galiausiai, neišsimiegojęs ir susierzinęs, jis vos spėja į mokyklą, sunkiai išsėdi pamokas, išvargsta. Geriausia pradėti pratinti būsimą pirmokėlį prie režimo dar iki mokyklos, pamažu vis ankstinant kėlimosi metą (taip pat ir ėjimo miegoti laiką). Bet jei to nepadarėte, būkite tvirti nuo dabar, ir siekite, kad vaikas nueitų miegoti ne vėliau kaip 21 val., taip pat ir savaitgaliais. Likus 1,5 val. iki miego, nebežiūrėkite televizoriaus ir nežaiskite judrių žaidimų. Be abejo, tokiu metu jau turi būti paruošti visi namų darbai. Jei vaikas įpratęs pamiegoti dieną, pasistenkite šį įprotį išsaugoti bent iki antrosios klasės.

Santykiai su mokytoju/-a

Labai daug kas pirmokėlio gyvenime priklauso nuo to, kaip susiklostys jo santykiai su mokytoju/-a, beje ne tik jo, bet ir jūsų.
Pirmosios savaitės – pats metas susipažinti su pedagogu, užmegzti neformalius santykius. Būtinai papasakokite mokytojui apie vaiko charakterio ir temperamento ypatybes. Perspėkite, kad vaikas yra kairiarankis, ar mikčioja, arba jis yra labai lėtas, o gal atvirkščiai – hiperaktyvus.

Jei jūsų vaikui puikiai sekasi ir jis gauna tik geriausius įvertinimus, nereikėtų labai atsipalaiduoti.  Būtinai pasiklauskite mokytojo, ar viskas gerai, ar nėra elgesio sutrikimų, ar ne per daug jis susitelkęs į įvertinimus, ar jam įdomu mokytis?

Apie apsaugą ir pasitikėjimą

Kad ir koks „prasikaltęs“ būtų jūsų mokinukas, niekada nebarkite jo mokytojui girdint. Pagalvokite: ką jaučia mažas žmogutis, atsidūręs prieš du susierzinusius pasipiktinusius suaugusius.  Ir kaip skaudu jam sužinoti, kad jūs persimetėt „priešo pusėn“ ir baratės vietoje to, kad padėtumėte išsikapstyti, apsaugotumėte.  Vėliau, vienumoje jūs būtinai pasakysite, kad pokalbis buvo nemalonus, ir išklausysite savo vaiko versiją. Mažylis turi nuo pat pradžių pajusti, kad mokykloje jūs – jo sąjungininkas. Tik tada jis pasakos jums ir pačias nemaloniausias situacijas. O jūs padėsite rasti išeitį ir sprendimą.

Niekada nekritikuokite mokytojo prie vaiko. Pirmiausiai, bet kuriam pirmokui mokytojas – vienintelis ir nepakartojamas. Net jei jis pasakys, kad Žemė yra laikoma trijų banginių, jums vargu ar pasiseks įrodyti esant kitaip. Vaikas mokysis sėkmingai tik tada, kai visiškai pasitikės mokytoju.

Įvertinimas ir besąlygiška meilė

Kažkodėl daugelis tėvų yra įsitikinę, kad jų vaikas mokykloje būtinai bus pirmūnas. Kai nutinka kitaip, tėvai nusivilia ir pasijunta apsigavę.  Kai ant pirmokėlio galvos pasipila priekaištai, jis mano, kad jo nebemyli. Jei anksčiau mylėjo besąlygiškai, tai dabar jis turi tą meilę nusipelnyt. Stenkitės labai neakcentuoti įvertinimų, nuraminkite mažylį ir leiskite suprasti, kad nesitikite visada tik puikių rezultatų. Nelyginkite vaiko su kitais klasiokais. Lyginkite tik jo paties rezultatus: „šiandien padarei tik 3 klaidas, o vakar 5-ias“

Kam man to reikia?

Daugelis vaikų, ypač šešiamečiai, nuoširdžiai nesupranta, kam jiems reikia mokytis. Stenkitės sudaryti tokias situacijas, kad jam prireiktų tam tikrų žinių, kurias gali gauti tik mokykloje: tegu pamėgina savarankiškai apsipirkti artimiausioje parduotuvėje, arba užpildyti anketą į kokį vaikišką konkursą. Taip pat rodykite susidomėjimą tuo, ką vaikas naujo išmoko ir sužinojo. 

Šaltinis: materinstvo.ru

 

 

 

Puikus straipsnis, jeigu prieš tai skaitytuose neradote atsakymų į Jums rūpimus klausimus

Pirma klasė ir pirmaklasiai

http://www.asirpsichologija.lt/index.php?id=326&category=12